سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد سینمای هالیوود
مستند هارپ، دانلود قسمت اول و دوم چاپ پست الکترونیکی
?? آبان ????

  دانلود مستند هارپ قسمت اول

دانلود مستند هارپ قسمت دوم

مدت زمان :  15 دقیقه

[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:44 عصر ] [ هجوم ]
هشدار حزب‌الله به امریکا و اسرائیل چاپ پست الکترونیکی
?? آبان ????

جنبش مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله درباره برنامه احتمالی امریکا برای حمله رژیم اسرائیل به لبنان و سوریه، هشدار داد.

به گزارش الف از پرس تی وی، نواف الموسوی، نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان پنج‌شنبه (20 آبان) تصریح کرد، احتمال می‌رود که امریکا برنامه‌‎ای را برای حمله‌ اسرائیل به سوریه و لبنان طرح ریزی کرده باشد.

وی افزود، آماده‎باش نیروهای امریکایی مستقر در عراق مستقر و آماده‌باش نظامیان رژیم اسرائیل از احتمال یک برنامه جنگی خبر می‎دهد.

الموسوی تاکید کرد، اخیرا اطلاعاتی بدست آمده که از ارتباط میان حمله رژیم اسرائیل با کمیسیون بین‌المللی تحقیق ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان حکایت دارد.

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان اظهار داشت، اطلاعات به دست آمده بیانگر آن است که اتهام دروغین به حزب‌‌الله درباره ماجرای ترور رفیق حریری، زمینه‌ساز حمله احتمالی به خاک سوریه و لبنان خواهد بود.

رژیم اسرائیل 2 بار در سال‌های 2000 و 2006 به لبنان تجاوز کرده که در هر دو حمله با مقاومت حزب‌الله مجبور به عقب‌نشینی از خاک لبنان شده است.

در تهاجم 33 روزه سال 2006 اسرائیل به لبنان، حدود 1200 لبنانی که بیشتر آن‌ها را غیر‌نظامیان تشکیل می‌دادند، کشته شدند.

شورای امنیت سازمان ملل درپی تهاجم رژیم اسرائیل به جنوب لبنان در تابستان 2006، قطعنامه 1701 را صادر کرد که به موجب آن آتش‌بس در مناطق جنوبی لبنان برقرار شد.

این درحالی است که رژیم اسرائیل تقریبا هر روز با سرپیچی آشکار از قطع‌نامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد، حریم لبنان را نقض می‌کند.

همچنین، نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان از آمدگی کامل مقاومت برای دفاع از خاک لبنان خبر داد و افزود، حزب‌الله می‌تواند مواضع اسرائیل را مورد حمله قرار دهد و از ورود کشتی‌های این رژیم به حریم آب‌های لبنان جلوگیری کند.


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:44 عصر ] [ هجوم ]

مسجد امام رضا (علیه السلام) واقع در تقاطع خیابان انقلاب اسلامی با خیابان شهید نامجو است که درحال ساخت می باشد و از لحاظ سبک معماری، به تقلید از معماری پست مدرن غرب ساخته شده و با جوهره عملکرد مسجد منافات دارد.

 

 

 

 

در حوزه هنر ، همه هنرمندان قائل به این امر هستند که پشت هر اثر هنری، یک پیام مستتر است که به واسطه ی آن اثر به طریقه غیرمستقیم به مخاطب خویش القاء می گردد. و در میان هنرها ، معماری به دلیل وسعت و گستردگی آن و القائ سبک و شیوه زندگی، به جای یک پیام، گستردگی یک فلسفه را درخود نهان دارد. پس هر اثر معماری گویای یک فلسفه است. حال با این فرض چنانچه در مواجهه با معماری غرب، رویکرد تقلید و تاثیرپذیری صرف و یکسویه را در پیش بگیریم باید بدانیم که انسان مسلمان ایرانی را به پارادایم فلسفی غرب احاله داده ایم و به هیچ .که البته این فلسفه ی پشت آن آثار معماری یقینا با اعتقادات اسلامی و شاخصه های فرهنگ ایرانی در تناقض کامل است. زیرا انسان ایرانی در پارادایم خداگرایی تنفس می کند و معماری غرب اسیر پارادایم انسان گرایی است.


DSC00008.JPG

پروژه ای که قصد بررسی و تحلیل آن را داریم ، مسجد امام رضا (علیه السلام) واقع در تقاطع خیابان انقلاب اسلامی با خیابان شهید نامجو است که درحال ساخت (مرحله ساخت اسکلت) می باشد. اگر چه در بنای حاضر موتیو هایی از معماری ایرانی- اسلامی بکار رفته ، از جمله این المان های ایرانی ، می توان به گودال باغچه ، گره چینی ، و یا استفاده از عدد 8 (مسجد امام رضا ع هشتمین امام) در قطعه بندی و یا حتی استفاده از عنصر آب می باشد، اما روح حاکم بر این بنا (با وجود یک فرم دینامیک و جذاب) یک معماری فرم گرا و حجمی است که در نهایت دچار برونگرایی است و دعوت به خودش می کند نه دعوت به خداوند، چرا که بنای حاضر که به صراحت به سبک معماری پست مدرن دیکانستراکشن/ فولدینگ/ پرش کیهانی (کاسموژنیک) طراحی شده ، به طور مستقیم فلسفه دیکانستراکشن و فولدینگ را فریاد می زند. شاید هیچگاه معماری را به اندازه این سبک ، به یک گرایش فلسفی نزدیک نبینیم.
در پارادایم خداگرایی ، مسجد جایگاه سجده و بندگی خداست. در پارادایم انسان گرایی ، آنجا که خدایی نیست ، مسجد جایگاه سجده و بندگی کیست؟ مضحک بودن چنین تقلیدی در اینجا بیشتر خود را نشان می دهد که " مسجدی به سبک اومانیسم "
فلسفه دیکانستراکشن ، که سبک معماری دیکانستراکشن آن را پرورانده ، زاییده توهمات ذهنی ژاک دریدا ، فیلسوف پست مدرن فرانسوی است. لذا فلسفه دیکانستراکشن که فلسفه ایهام ، آشفتگی ، ابهام ، دوگانگی ، عدم ثبات ، تزلزل، فریب ، عدم سودمندی ، چندمعنایی و تناقض است نمی تواند به عنوان مبانی نظری معماری یک مسجد استفاده شود.
همچنین فلسفه فولدینگ (folding) که حاصل ذهنیات ژیل دلوز ، فیلسوف پست مدرن فرانسوی است، ابهام انگیزی ، عدم وجود ارجحیت در هیچ چیز، نفی سلسله مراتب عمودی و تاکید بر حرکت افقی را به دوش می کشد.
به راستی در معماری یک مسجد که بنایی برای یقین و توحید است ، چه جایگاهی برای فلسفه ایهام و دوپهلویی و عدم ثبات و تزلزل است؟
در سبک معماری که این بنا طراحی شده، آن سان که از فلسفه اش بر می آید، هیچ چیز به چیز دیگری ارجحیت ندارد و با مفهوم اوج و تعالی و حرکت از کثرت به وحدت در معماری اسلامی ، متناقض است. به همین دلیل نیازی به گنبد و گلدسته که بیانگر حرکت از کثرت به وحدت و عروج و تعالی و اوج گرایی ئر معماری اسلامی است ؛ نبوده است.
این سبک معماری بر اساس فلسفه اش ایهام دارد و دوپهلوست ، پس شرک آمیز است. دچار چند معنایی است و متکثر است و به جدال توحید می رود. متزلزل است و شک برانگیز، پس به ریشه یقین آدمی تیشه می زند. و همانگونه که از فلسفه دیکانستراکشن انتظار می رود، قرار است متناقض باشد، پس با همه آنچه که در معماری مساجد اسلامی به باور رسیده ایم متناقض است. با عدل سر ناسازگاری دارد چرا که دچار آشفتگی است.



7a-Peter Eisenman_Roma.jpg

eisenman_g01.jpg



اگر چه معماران غربی همچون " پیتر آیزنمن " کلیسا هایی را مانند آنچه که در تصویر می بینیدبه سبک فولدینگ طراحی و اجرا نموده اند اما باید به این نکته عنایت داشت که حتی اگر معماران ایرانی بخواهند صرفا یک تقلید فرمال و حجمی صرف از معماران پست مدرن غرب داشته باشند، باید بدانند که معماری پست مدرن یک معماری زمینه گراست. یعنی آن که در این شیوه باید به زمینه های فرهنگی، اجتماعی وعقاید و سنت های جامعه ای که در آن معماری می کنند توجه ویژه داشته باشند. البته طراحی چنین بناهایی در پایتخت جمهوری اسلامی توسط معماران و تایید ساخت آن توسط مسئولین، بدون غرض ورزی و زائیده ی غفلتی است که تذکر برای رفع این غفلت هدف این گزارش است. مع ذلک حداقل اتفاقی که با آگاهی مسئولین امر در خصوص ساخت این مسجد باید صورت پذیرد، در دستور کار قرار دادن تغییر کاربری این بنا و جلوگیری از طراحی و ساخت هربنا با هر کاربری است که به سبک های غربی ای طراحی می شود که با معیارهای معماری و زندگی اسلامی جامعه ما منافات دارد.
مشرق نیوز

[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:43 عصر ] [ هجوم ]
زندان‌های سری سازمان "سیا " در اروپا چاپ پست الکترونیکی
?? آبان ????

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گزارشی به انتقاد سازمان عفو بین‌الملل نسبت به عملکرد کشورهای اتحادیه اروپا در حمایت از زندان‌ها و بازداشت‌های مخفیانه سازمان جاسوسی آمریکا در اروپا پرداخت.

به گزارش فارس، سازمان عفو بین الملل از ناتوانی اتحادیه اروپا نسبت به پاسخگویی برخی از اعضای این اتحادیه نسبت به بازداشت‌های سری و وجود زندان‌های مخفیانه سازمان جاسوسی آمریکا در اروپا به شدت انتقاد کرد.

شبکه تلویونی بی‌بی‌سی در گزارشی در این‌باره می‌گوید: جدیدترین گزارش سازمان عفو بین الملل از شکست اتحادیه اروپا نسبت به عدم پاسخگویی برخی از کشورهای اعضای آن درباره نقش آنها در بازداشت‌های غیرقانونی سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا(سیا) درباره پرونده تروریسم پرده برداشته است.

این سازمان برخی کشورهای اروپایی را متهم کرده است که از ساخت زندان‌های سری "سیا " در کشورهای خود استقبال و حمایت کرده و در بازداشت‌ افراد مظنون آمریکائی‌ها دخالت داشته‌اند.

این سازمان اعلام کرده است که بسیاری از بازداشت‌شدگان به کشورهای دیگر منتقل شدند و مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که برخی از این کشورها از پاسخگویی نسبت به تحقیقات در رابطه با این مسئله سر باز زده اند.
از بین کشورهایی که سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که در برنامه موسوم به "طرح آمریکائی " مشارکت دارند می توان به هلند و لیتوانی و رومانی اشاره کرد.

سازمان عفو بین الملل از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا دولت آمریکا را برای همکاری به منظور توقف این گونه نقض‌ قانون‌ها تحت فشار قرار دهند.

"جولیا هول " از محققان این سازمان با انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا این سئوال را مطرح می‌کند که دولت آمریکا تا چه زمانی می‌تواند در مقابل افشای این اطلاعات مقاومت کند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در لندن در پایان گزارش خود تاکید کرد: درست که برخی تدابیر اتخاذشده برای مبارزه با تروریسم با موفقیت همراه بوده است اما واقعیت آن است که با وجود تمامی این تدابیر نه امنیت جهانی به طور کامل محقق شده و نه آزادی‌ها و حقوق بشر از نقض و تجاوز در امان مانده است.


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:42 عصر ] [ هجوم ]

ممنوعیت محکوم کردن یهود و همجنسگرایی در مدارس انگلیس چاپ پست الکترونیکی
?? آذر ????
دولت انگلیس می گوید اجازه نمی دهد در مدارس این کشور دروسی که محتوای آن برخلاف منافع یهود و یا همجنسگرایی است، تدریس شود.

به گزارش مشرق، وزیر آموزش و پرورش انگلیس می گوید در این کشور جایی برای تعالیم اسلام در ارتباط با یهودیان و همجنسگرایی وجود ندارد چون این مسائل موضوع هایی نیستند که در مدارس انگلیسی به آن پرداخته شود.در کتابی که برای دانش آموزان است، قوانین شریعت اسلام به تفصیل شرح داده شده و مجازات همجنسگرایان توضیح داده می شود.
در یک برنامه تلویزیون بی بی سی موسوم به پانوراما، که به این موضوع اختصاص یافت، گفته شد که در انگلیس حدود پنج هزار دانش آموز در بیش از 40 مدرسه و موسسه متعلق به عربستان سعودی، برنامه درسی مدارس دولتی عربستان سعودی را می آموزند.
ولی در برنامه پانوراما نشان داده می شود که یکی از کتاب هایی که در این گونه مدارس در لندن تدریس می شود، متعلق به دولت سعودی است.
دولت عربستان سعودی می گوید ارتباط رسمی با این مدارس و موسسه های نیمه وقت ندارد و آن‌ها را تایید نکرده است.
نیل رابینسون، که کارشناس قرآن است می گوید نحوه پرداختن به این مسائل، بدون خطر نیست چون تنها بخشی از تعالیم اسلام است و چنانچه به دست افراد بدون صلاحیت بیافتد، ممکن است به احساسات یهودی ستیزی دامن بزند.
سه سال قبل، بی بی سی تحقیقاتی کرد که نشان می داد در کتب درسی مدرسه ای در غرب لندن که بودجه آن را عربستان سعودی تامین می کند، به یهودیان و مسیحیان با لحن تحقیرآمیزی اشاره شده است.
این موضوع سبب شد که مقامات بلند پایه دیپلماتیک عربستان سعودی تضمین دهند که این مطالب از کتب درسی حذف خواهد شد.
در چند روز گذشته خبری در مشرق منتشر شد که : "به تازگی نمایشی در لندن اجرا شده که برگی تازه از پروژه اسلام هراسی و توهین تازه ای به مذهب شیعه، سپاه ، روحانیت و اندیشه مهدوی است."
با این خبر، این پرسش به ذهن متبادر می شود که چرا دولت انگلیس، به شهروندان انگلیسی اجازه هرگونه توهین و ستیزه علیه اسلام را می دهد و در مقابل آن سکوت می کند. و از طرفی به مسلمانان حتی اجازه تدریس تعالیم دینی شان (به عنوان مثال در مذمت همجنسگرایی) داده نمی شود. و دوم اینکه دلیل اینهمه حساسیت بر روی نام یهود و همجنس بازی چیست؟ این پرسش ها از آنجا ذهن مسلمان را می آزارد که غرب مدعی شعار آزادی مذهب و عقیده است. این موضوع (آزادی مذهب و عقیده) همواره از طرف دو سازمان مورد پیگیری قرار می گیرد و گزارش سالانه از طرف این سازمانها ارایه می گردد. 1. گزارش سالانه ایالات متحده در باره آزادی مذهب و عقیده در سراسر دنیا (به استثنای خود آمریکا!!!) 2. گزارش سالانه حقوق بشر سازمان ملل متحد
در این دو گزارش همواره اسلام ستیزی و اسلام هراسی مورد بی اعتنایی واقع شده و در عوض به ادیان و فرقه های انحرافی از جمله حقوق همجنسگرایان و... ارزش ویژه ای داده می شود.


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:39 عصر ] [ هجوم ]
تصاویری از خیبر که تا کنون ندیده اید چاپ پست الکترونیکی
?? آذر ????

  

 

  

 

  


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:38 عصر ] [ هجوم ]
نقش ستاره داوودی، بر ساختمان مرکزی فرودگاه مهرآباد چاپ پست الکترونیکی
?? آذر ????

بنای زیر ساختمان اصلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) است که توسط مهندسان اسرائیلی در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی ساخته شده و پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی و به رسمیت نشناختن دولت رژیم صهیونیستی این نما همچنان دست نخورده باقی مانده است.

http://img.tebyan.net/Big/1389/09/2322347420521179615222122263232117249162165.jpg 

http://img.tebyan.net/Big/1389/09/174321921417821830143151072172082243137239.jpg 

 


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:37 عصر ] [ هجوم ]
پشت پرده سفر کلونی بازیگر مطرح هالیوود به سودان چاپ پست الکترونیکی
?? آذر ????
جورج کلونی، بازیگر مطرح هالیوود از سوی دستگاه دیپلماسی عمومی ایالات متحده ماموریت دارد تا بر روی همه پرسی تجزیه دارفور سودان تاثیر بگذارد. او قرار است نتایج سفر خود را طی گزارشی به باراک اوباما ارایه کند.

به گزارش مشرق، جورج کلونی بازیگر ، فیلمنامه نویس ، تهیه کننده و کارگردان هالیوود که در کارنامه کاری خود برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب شده به جنوب سودان سفر کرد. این سفر درست در شرایطی است که سودان به رفراندوم سراسری برای تجزیه و یا اتحاد با بخش جنوبی خود، نزدیک می شود.

خبرها حاکی از آن است که جورج کلونی از سوی دستگاه دیپلماسی عمومی ایالات متحده ماموریت دارد تا بر روی این همه پرسی تاثیر بگذارد. او در پایان سفر خود دستاورد های سفرش را طی گزارشی به اوباما ارایه خواهد داد.

سفر جرج کلونی در آستانه رفراندوم تجزیه سودان

منافع آمریکا و خصوصا اسراییل در تجزیه و جداکردن این منطقه ی سرشار از نفت و اورانیوم و مس، از دست مسلمانان، و تشکیل یک دولت دست نشانده و نوظهور است.

آمریکا همواره برای تاثیر گذاری و نفوذ استراتژیک از دیپلماسی غیر رسمی بهره برده و با اعزام مشاهیر سینما و فرهنگ و هنر و موسیقی و... گامهای موثری در تسخیر قلب ها و مغزها برداشته و همواره از آن به عنوان "دیپلماسی مشاهیر celebrity diplomacy " یاد می کند و هنرمندان مشهور را سفیران فرهنگی خود می داند.

 

 

سفر جرج کلونی در آستانه رفراندوم تجزیه سودان

 

مسوولین کشور ما به دلایل مختلف و شاید به دلیل نداشتن چنین هنرمندانی از داشتن دستگاه دیپلماسی عمومی اینچنینی، محروم بوده اند.
دارفور از سال 2003 درگیر جنگ داخلی است. اگر گزارش سازمان ملل درست باشد حدود 300 هزار نفر(؟!) از مردم منطقه در این درگیریها کشته شده اند، اما خارطوم با بزرگنمایی خواندن آمار سازمان ملل، این تعداد را کمتر از 10 هزار نفر گزارش می کند. این درگیریها هنگامی شروع شد که شورشیانی که توسط اسراییل آموزش داده شده و مسلح شده بودند، برای کسب خودمختاری بیشتر علیه دولت مرکزی دست به مبارزه مسلحانه زدند.

گلوبال پست می نویسد: "جوبا ، نایروبی و کنیا در جنوب سودان کمتر از 100 روز تا همه پرسی فاصله دارند ، تا اینکه مشخص شود که آیا با شمال سودان متحد می شوند و یا تبدیل به یک کشور مستقل خواهند شد.
جورج کلونی به جنوب سودان رفت تا در این لحظه حیاتی، از نزدیک شاهد این رفراندوم استراتژیک باشد و به اطلاع عموم برساند که چه کارهایی باید انجام بشود تا رفراندوم روند طبیعی خود را طی کند و خطر بازگشت به جنگ داخلی را به همگان هشدار دهد و در مورد اهمیت رأیشان با آنها صحبت کند.
استقلال جنوب سودان و ظهور قریب الوقوع جدیدترین دولت آفریقایی در جنوب سودان ، و یا "سودان جدید" اجتناب ناپذیر است."
در ادامه گلوبال پست اینچنین ادعا می کند که : "در انتخابات ماه آوریل سودان، شاهد سرکوب گروههای سیاسی مخالف رژیم سودان ، به ویژه در هفته های پس از رأی گیری بوده ایم . موارد بسیاری از بازداشت های خودسرانه ، ارعاب و خشونت فیزیکی علیه رهبران اپوزیسیون و جنبش آزادیبخش مردم سودان ، روزنامه نگاران و فعالان توسط نیروهای بدنام اطلاعات ملی و سرویسهای امنیتی در سراسر فصل انتخابات به وقوع پیوست"

سفر جرج کلونی در آستانه رفراندوم تجزیه سودان


مدل نوین سناریوی سکتاریزاسیون (تجزیه سرزمینیِ کشورها) توسط لیبرالیسم نظامی، به این صورت است که پس از ایجاد درگیری قومی (مبتنی بر قاعده انگلیسی تفرقه بیانداز و حکومت کن) نیرو های شورشی و جدایی طلب را تجهیز ، آموزش و سپس تا دندان مسلح می کنند. دولت مرکزی هر کشوری هرگز اجازه درگیری مسلحانه نمی دهد و آنها را سرکوب می کند. سپس رسانه ها به میدان می آیندو با استفاده از الفاظی همچون ، فاجعه انسانی ، نسل کشی، قتل عام و... آن را تا حد ممکن بزرگنمایی می کنند. سازمانهای بین المللی فعال می شوند و علیه دولت مرکزی بیانیه صادر می کنند.

سازمان ملل با انتشار قطعنامه ای دولت مورد نظر را محکوم می کند و سپس با اعزام نیروهای نظامی حافظ صلح به منطقه و تشکیل یک خط مرزی بین دو طرف درگیری، آن منطقه را موقتا از دست حکومت خارج می کند. پس از این مرحله، کار می تواند به دو صورت ادامه یابد.

1. به رای گذاشتن تجزیه آن کشور در سازمان ملل و سپس به رسمیت شناختن آن قسمت تجزیه شده به عنوان یک کشور مستقل و رسمی

2. برگزاری رفراندوم برای گروه های اقلیت جدایی طلب و همچنین اکثریت، و سپس تاثیر گذاری بر رفراندوم جهت کسب اکثریت آراء جهت تجزیه و سکتاریزاسیون
برهمین اساس برای دارفور گزینه دوم را درنظر گرفته اند و قرار است در سال 2011 (بهمن ماه سال جاری) با یک همه‏پرسی مشخص شود که آیا مردم جنوب می‏خواهند مستقل شوند یا این که همچنان جزو سودان بمانند.
سودان در منطقه دارفور دارای غنی ترین معادن مس و اورانیوم در جهان می باشد. این کشور از حاصلخیز ترین کشورهای جهان به شمار می رود. نفت سودان به تنهایی معادل کل منابع نفتی موجود در همه آفریقا است. این عوامل باعث سوءاستفاده غربی‌ها و استعمارگران از این بحران، و تشدید و تداوم این بحران در سودان شده است.

مقام معظم رهبری در سفر عمر البشیر ،رییس جمهور سودان، به ایران در سال 1385 ، با "فرستاده‌شدن صلح‌بانان سازمان ملل متحد به منطقه دارفور" مخالفت کرد و آن را «توطئه غرب برای ورود به مناطق نفت خیز دارفور» توصیف کرد.

در سال 1387، قرار بازداشت بین‌المللی عمر البشیر، به اتهام ارتکاب "جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت" توسط "دیوان بین‌المللی کیفری" صادر شد. سران کشورهای عضو اتحادیه عرب، در سال 1388، با صدور بیانیه‌ای از عمر البشیر، رئیس‌جمهور تحت تعقیب سودان، حمایت کردند.
"طاهر عبیات"، مدیر گروه مطالعات آفریقا موسسه مطالعاتی اندیشه‌سازان نور، در اولین نشست آموزشی-تشکیلاتی «اتحادیه بین‌المللی امت واحده" ضمن تشریح اوضاع کنونی سودان گفته بود:" اسرائیلی‏ها از گذشته درصدد ارتباط با جنوب سودان بودند؛ رژیم صهیونیستی در دوره‏های مختلفی ارتباط نزدیکی در زمینه‏های ارسال کمک‏های مالی و دارویی، پشتیبانی و ارسال تجهیزات نظامی، حمایت از شورشیان جنوب، و اعزام مستشاران نظامی به منطقه جنوب داشته است تا از این طریق به نفت و معادن جنوب دست یابند. "
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و اتحادیه آفریقا نیز برای جلوگیری از ایجاد درگیری در این منطقه حضور دارند.

پیش از اینها روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرده بود که : "عبدالواحد محمد نور سرکرده شورشیان دارفور در کشور سودان، به سرزمین‌های اشغالی رفته و برای جلب حمایت سران رژیم صهیونیستی برای شورش علیه دولت سودان با مسؤولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرده است. کارشناسان وزارت جنگ رژیم‌ صهیونیستی و سازمان جاسوسی این رژیم در حال آموزش شماری از عناصر بلندپایه جنبش عبدالواحد در صحرای سینا هستند و رژیم ‌صهیونیستی با ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی حمایت همه‌جانبه‌ای از جنبش شورشی عبدالواحد می‌کند به طوری که در شمال صحرای سینا اردوگاهی نظامی برای آموزش افراد و عناصر شورشی بنا شده است و عناصر اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیستی نیز راه‌های منتهی به این اردوگاه را تحت نظر دارند."
سناریوی سکتاریسزاسیون و یا همان تجزیه سودان قدم به قدم تا مرحله رفراندوم به درستی پیش رفته و در حال حاضر، وظیفه خطیر تسخیر قلب و مغزها برای جدایی دارفور به بازیگر هالیوود جورج کلونی واگذار شده است.

چندی پیش این سناریو برای منطقه سیستان و بلوچستان ایران طراحی و به عبدالمالک ریگی واگذار شده بود که در همان ابتدا با شکست مواجه شد.

 


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:35 عصر ] [ هجوم ]
 
http://www.mouood.org/images/news3/271.jpgگوبلز خیلی زود متوجّه اهمّیت و قدرت رسانه‌ها در کارزارهای سیاسی و جنگی گردید. جنگ جهانی دوم، اوّلین جنگی بود که رسانه‌های جمعی الکترونیکی؛ یعنی رادیو، نقش مهمّی را در شروع و ادامة آن، بازی کرد. شعار گوبلز در مبارزات سیاسی این بود: ذهن و قلب مردم را در اختیار بگیر، روح آنها به دنبال تو خواهد آمد.
 
 
 اشاره: ژنرال کالین پاول، رئیس ستاد مشترک ارتش «آمریکا» در سال 1991 م. و مقارن با جنگ اوّل «خلیج فارس» گفته است که پیروزی در هر جنگی بدون حمایت رسانه‌ها، امری مشکل و شاید غیرممکن است. با وجود آنکه ظاهراً اصولی را که رسانه‌های غربی در حال حاضر از آنها پیروی می‌کنند، ارتباطی به خطوط راهنمایی که گوبلز در هفتاد سال پیش برای کار دستگاه‌های تبلیغاتی آلمان وضع کرده بود، ندارند، ولی در باطن در همان چارچوب کار می‌کنند. اهمّیت دادن به مؤلّفه‌های روانی و کارهای رسانه‌ای، مهم‌ترین وسیلة کسب پیروزی است. موردی که هم اکنون غرب با توسّل به گستردگی عظیم دستگاه‌های تبلیغاتی خود، به آن عمل می‌کند. به همین دلیلی که گفته شد، شناخت خطوط فکری گوبلز برای درک کارکرد رسانه‌های فعلی دنیای غرب لازم به نظر می‌رسد.

دکتر جوزف گوبلز، وزیر تبلیغات حکومت نازی، سهم زیادی در قدرت گرفتن هیتلر داشت. وی از اوّلین کسانی بود که در سال‌های گمنامی هیتلر به او پیوست و تا آخرین لحظات زندگی به آرمان‌های هیتلر وفادار ماند.

گوبلز خیلی زود متوجّه اهمّیت و قدرت رسانه‌ها در کارزارهای سیاسی و جنگی گردید. جنگ جهانی دوم، اوّلین جنگی بود که رسانه‌های جمعی الکترونیکی؛ یعنی رادیو، نقش مهمّی را در شروع و ادامة آن، بازی کرد. شعار گوبلز در مبارزات سیاسی این بود: ذهن و قلب مردم را در اختیار بگیر، روح آنها به دنبال تو خواهد آمد.

جوزف گوبلز در 29 اکتبر سال 1897 م. به دنیا آمد. در طول جنگ جهانی اوّل به دلیل کوتاه بودن قدّش در ارتش پذیرفته نشد. او دکترای خود را در رشتة ادبیّات و فلسفه در سال 1921 م. از دانشگاه معتبر «های وی» دریافت کرد. گوبلز اوّلین تماس خود را با حزب نازی در سال 1923 م. برقرار کرد و در سال 1924 م. به عضویّت رسمی حزب نازی در آمد. از آن موقع تا به قدرت رسیدن حزب نازی در سال 1933 م. جزو رهبران مهم و طراز اوّل حزب بود. از سال 1933 م. با عنوان وزیر تبلیغات و تنویر افکار به عضویّت کابینة هیتلر در آمد. او طرفدار اصلی جنگ بود و با شروع نبردهای اصلی، نفوذ او باز هم بیشتر گردید. از سال 1943 م. با شروع شکست‌های «آلمان» وی در تبلیغات خود از مردم خواست به جنگ تمام عیار روی بیاورند و تا آخرین لحظات زندگی خود، برای پیروزی بجنگند. در روز 30 آوریل سال 1945 م. هیتلر ضمن تعیین گوبلز به عنوان صدراعظم آلمان، خودکشی کرد. گوبلز تنها یک روز صدراعظم رایش سوم بود. سرانجام در روز اوّل ماه می‌سال 1945 م. او به همسرش ماگدا گوبلز اجازه داد تا هر شش فرزندشان را مسموم کند و سپس هر دو خودکشی کردند. به دلیل تأثیرات عظیمی که تفکّرات گوبلز بر کارگزاران رسانه‌ای در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم داشت، بررسی اصول عقاید وی برای درک درست کارکرد رسانه‌های غربی، لازم به نظر می‌رسد.

 فعّالان رسانه‌ای باید همگی باهوش بوده و به همة منابعی که روشنفکران جامعه به آنها اظهار علاقه می‌کنند، تسلّط داشته باشند. فعّالان رسانه‌ای باید شناخت درستی از افکار عمومی و اتّفاقاتی که مردم به آنها حسّاسیت نشان می‌دهند، داشته باشند.

سیاست‌های کلان تبلیغاتی و رسانه‌ای در یک کشور باید از سوی یک منبع برنامه‌ریزی و اداره شود:
الف: همة راهنمایی و خط دهی‌ها باید توسط یک نهاد برنامه‌ریزی و هدایت یابد؛
ب: باید مدیران رسانه‌ای کشور، مرتباً توجیه شده و روحیة آنها در بالاترین سطح حفظ شود؛
ج: هر نهادی در کشور که فعّالیت‌هایش به نحوی جنبة تبلیغی داشته باشد، باید تابع سیاست‌های واحد تبلیغاتی کشور باشد؛

در برنامه‌ریزی تمام فعّالیّت‌های کشوری، باید جنبه‌های تبلیغاتی کار در نظر گرفته شود؛

تبلیغاتی موفّق است که بتواند سیاست‌ها و اعمال دشمن را متأثّر سازد:
الف: همة اطّلاعاتی که ممکن است مورد استفادة دشمن قرار گیرد، باید در طرح‌ریزی نهایی تبلیغات با دقّت حذف شوند؛
ب: هدف عمدة تبلیغات، باید واداشتن دشمن به نتیجه‌گیری مطلوبی باشد که مورد علاقة ما است؛
ج: باید با افشای برخی اطّلاعات کسب شده در خصوص دشمن از سوی رسانه‌های خودی، به آنها بفهمانیم که اطّلاعات ارائه شده از سوی ما، موثّق است تا آنها مجبور شوند رسانه‌های ما را جدّی‌تر گرفته و به محتوای آن توجّه ویژه‌ای بکنند.
د: اگر اطّلاعاتی در خصوص عملیّات دشمن کسب کرده‌ایم باید مراقبت کامل کنیم که از این اطّلاع ما کوچک‌ترین بویی نبرد، ضمن اینکه خود را برای بهره‌برداری کامل از نتایج عملیّات آماده می‌نماییم.

همة اطّلاعات غیر محرمانه و سوخته از نظر اطّلاعاتی باید در اختیار طرّاحان تبلیغاتی قرار گیرند تا از آنها خوراک مناسبی برای رسانه‌های خودی درست کنند.
با شناخت دقیق مخاطبان باید قبل از شروع تبلیغات، علایق آنها شناسایی شده و اطّلاعات به نحوی ارائه شوند تا مورد توجّه و علاقة شنوندگان قرار گیرند؛

وظیفة دستگاه‌های رسانه‌ای، پخش گزارش‌هایی بر مبنای صحّت و سقم آنها نیست. تأثیرات نهایی هر گونه تبلیغاتی، نشان دهنده و معیار قضاوت برای پخش آن گزارش یا خبر است. به عبارتی اگر خبر و گزارش دروغی نیز باعث افزایش روحیة مردم شود، پخش آن ایرادی ندارد.

فعّالیت‌های تبلیغاتی دشمن باید به دقّت بررسی شود. این بررسی در سه بخش اصلی انجام می‌گیرد: محتوای تبلیغات، هدف و نهایتاً میزان تأثیراتی که بر مردم ما می‌گذارد. بر مبنای نتایج چنین بررسی‌هایی است که باید برخی از فعّالیت‌های تبلیغاتی دشمن، نادیده گرفته شده و برای بقیه، بسته به قدرت و میزان تأثیرگذاری آنها، ضدّ تبلیغات مناسبی طرّاحی و اجرا گردد؛


محتوای اخباری که از رسانه‌های خودی پخش می‌شوند، باید از نظر اعتبار، میزان وجود اطّلاعات طبقه بندی شده و نهایتاً اهدافی که از پخش چنین محتوایی مورد نظر است، باید به دقّت بررسی گردند. گزارش‌های ارسالی باید ترکیب مناسبی از عناصر بالا باشند تا دشمن به آنها اعتنا کند؛

استفاده از محتوای برنامه‌هایی که دشمن بر روی آنتن فرستاده، وسیلة مناسبی برای طرّاحی و اجرای برنامه‌های تبلیغاتی برای بی‌اعتبار کردن دشمن است. با انتخاب گزینشی از برنامه‌های تبلیغاتی دشمن، می‌توان از آنها در تحقّق اهداف تبلیغاتی خودی استفاده کرد؛

نکتة مهم در فنّ تبلیغاتی سیاسی بر ضدّ دشمن و شکستن روحیة آنها، استفادة مناسبی از اخبار راست و دروغ است. امتزاج مناسب این دو باعث خواهد شد تا با مرجع قرار دادن اخبار درست که وقوع آنها بر همگان مسلّم شده، مقداری اخبار دروغ را به دشمن قبولاند و برنامه‌های جنگی آنها را متوقّف یا دچار بحران و سردرگمی نمود؛
نقل قول از سیاستمدارانی که صاحب شخصیّت و پرستیژ هستند، می‌تواند موفّقیت کارزارهای تبلیغاتی را تسهیل کند؛

تبلیغات سیاسی باید به دقّت زمان‌بندی شود:
الف: اخبار رسانه‌های خودی در خصوص موضوع معیّنی باید قبل از گزارش‌های رقبا به نظر مخاطبان هدف برسد؛
ب: فعّالیت‌های تبلیغاتی باید در زمان کاملاً معیّن و مناسبی آغاز گردد؛
د: اخبار و گزارش‌ها هر چقدر هم که مهم باشند، باید فقط به تعداد دفعاتی که برای آن خبر مناسب است، تکرار گردد. تکرار نامناسب اخبار، نه تنها تأثیرگذاری آن را کم؛ بلکه به نوعی ضدّ تبلیغ تبدیل می‌گردد؛

در امر تبلیغات باید برای حوادث و شخصیّت‌های خودی و دشمن از القاب و اسامی مستعار مناسبی استفاده نمود. نظیر: نامیدن خلبانان خودی: عقابان تیز پرواز و خلبان دشمن: خفّاشان شب کور. سیاستمداران و رهبران دشمن نیز باید با القاب مناسبی که هیمنه و اهمّیت آنها را در نظر سربازان خودی بشکند، یاد باید کرد.
الف: این گونه نامگذاری‌ها باید مستمر و مسبوق به سابقه باشد. استفاده از اسامی تاریخی که یادآور پیروزی‌های بزرگ گذشته باشد، کمک مهمّی در این راستا است؛
ب: استفاده از پس زمینه‌های تاریخی و فلسفی نباید آن قدر پیچیده و بغرنج باشند که مردم عادی از درک آنها درمانده شوند؛
د: تبلیغات باید در زمان‌های معیّنی با استفاده از قالب‌های مشخّصی تکرار شوند. یادآوری پیروزی‌های گذشته در سالگرد آنها موقعیّت مناسبی را برای ارتقای روحیة جنگجویان فراهم می‌کند؛
ح: تأثیرات همة فعّالیت‌های تبلیغاتی باید به صورتی پیوسته ارزیابی شوند. باید شاخص‌های موفّقیت در کارزارهای تبلیغاتی تعریف و علل ناکامی‌ها معیّن و در رفع آنها کوشش گردد؛

در تبلیغات خانگی باید تمام کوشش‌های دشمن برای ایجاد امیدهای کاذب در مردم، نقش بر آب گردد.
پیروزی و موفّقیت، موضوعی است که ما باید در مورد نحوة حصول به آن، تصمیم بگیریم، نه اینکه دشمن معیارهای موفّقیت‌های ما را تعیین کند؛


تبلیغات داخلی باید مقدار معیّن و قابل هضمی از نگرانی از شکست را در بین مردم ایجاد کند.
الف: مردم باید بدانند که در صورت شکست چه مصائبی را باید تحمّل کنند.
ب: رسانه‌ها باید نگرانی‌های جنبی مبارزه را در چشم مردم کم ارزش نشان دهند. ترس از کمبود موادّ غذایی و سایر خدمات اجتماعی باید به حدّاقل برسد؛

تبلیغات داخلی باید همة تأثیرات ناامیدی را به حدّاقل برساند.
رسانه‌ها باید بدانند که سرخوردگی و ناامیدی، امری غیر قابل اجتناب، در هر مبارزة طولانی است. همة برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس وجود چنین فضایی و مبارزه با عواقب آن صورت پذیرد.

خوی وحشی و تجاوزکارانة دشمن باید به عنوان خصلتی غیرقابل برگشت و اصلاح‌ناپذیر تبلیغ گردد؛

نباید برای کارهای تبلیغی، نتایج سریعی را انتظار داشت. جزئیّات کارزارهای تبلیغاتی باید متناسب با تحوّلاتی که روی می‌دهند، تنظیم و تعدیل شوند.

کلمات قصار گوبلز

دروغ هایی که از رسانه‌ها پخش می‌شوند، باید تا حدّ امکان بزرگ باشند. در این صورت مردم قسمتی از آن را باور خواهند کرد؛
جوهرة اصلی تبلیغات این است که مردم چنان صمیمانه و از روی علاقه به موضوع جذب بشوند که تسلیم آن شده و اساساً در فکر تَرکَش نباشند؛
 نخستین، بهترین و مناسب‌ترین جا برای زن، درون خانواده و شکوهمندترین وظیفة او تقدیم فرزند به مردم و ملّتش است. بچّه‌هایی که تداوم نسل و در نتیجه فناناپذیری ملّت را تضمین می‌کند.


مترجم: سیروس مرادی
ماهنامه موعود شماره 117

[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:21 عصر ] [ هجوم ]
«\\کتاب الی»؛ آمریکایی نه دینی چاپ پست الکترونیکی
?? خرداد ????
 «کتاب الی» داستان یک منجی آخرالزمانی است که وظیفه حراست از آخرین انجیل روی کره زمین را بر عهده دارد اما مثل سایر فیلم‌های آرماگدونی هالیوودی، منجی را یک آمریکایی می‌داند و از بین کتب آسمانی تنها انجیل را دارای جایگاه قلمداد می‌کند.
 
 
 
 
شاید اگر تا 40-30 سال پیش کسی حرف از آخرالزمان به زبان می‌آورد، با تمسخر و طعنه دیگران مواجه و یا در بهترین حالت ممکن، به شیعه‌گری متهم می‌شد، اما امروزه اعتقاد به منجی و آخرالزمان در میان تمام ادیان دیده می‌شود و ظهور و بروز آن در تولیدات هالیوود نیز آشکار است.

«کتاب الی» (The Book of Eli) یکی از این فیلم‌هاست که با شعار «همه می‌کشند تا آن را به‌دست ‌آورند، او می‌کشد تا از آن حفاظت کند» روی پرده نقره‌ای سینما نقش بست.

«الی» (با بازی دنزل واشنگتون) در نقش یک منجی آخرالزمانی ظاهر می‌شود که با حفظ کتاب مقدس (انجیل نسخه جیمزشاه) قصد نجات بشر را دارد. مأموریت او که بیش از سه دهه از آغاز آن می‌گذرد، رساندن آخرین انجیل موجود روی کره زمین به «ارض موعود» (در این فیلم: جزیره آلکاتراز) است.

بنا به عادت همیشگی تمام فیلم‌های آرماگدونی هالیوودی، منجی یک آمریکایی است که بشریت و انسانیت را نجات می‌دهد و طبق معمول، آمریکا سرزمینی است که مأمن و ملجأ معرفی می‌شود.   
در ابتدای فیلم، دنیایی ویران‌شده و خاکستری نمایش داده می‌شود و جالب این که، سکانس ابتدایی فیلم (شکار گربه توسط الی، کباب کردن آن و شریک شدن موش در این ضیافت) تأکیدی بر نزدیک‌شدن دنیا به پایان است. همچنان که در روایات اسلامی نیز معکوس شدن برخی امور معمول، از نشانه‌های غیرقطعی آخرالزمان عنوان شده است.

در «کتاب الی»، با پیام‌رسانی (Messenger) مواجه هستیم که علیرغم داشتن پوست و ظاهری سیاه، ضمیری روشن دارد و این موضوع، هنگامی بیشتر جلوه می‌کند که در اواخر فیلم متوجه می‌شویم کتاب او به خط بریل است و «الی» آن را با چشم سر نمی‌خوانده و سبب از بر بودن آن نیز، الهامات و القائات درونی است.

حالات و سکنات قهرمان و منجی «کتاب الی» شباهت بسیاری به اولیاءالله دارد و به هیچ وجه به دنبال نفسانیات و شهوات نیست. عرفان او نیز بر اساس عرفان اسلامی و «اسفار اربعه» است. چنانچه «الی» در ابتدای فیلم، مبارزه با تعدی‌گران خیابانی و ظلم آنان را جزئی از مأموریت خود نمی‌داند، اما با گذشت زمان متحول شده و به مقام «الی الخلق» می‌رسد، یعنی حق الناس را ارجح از حق‌الله می‌داند. این موضوع در تغییر کاربری و تعویض نقش «کتاب» از هدف به وسیله نیز کاملاً مشهود است.

یکی از نکات جالب فیلم، شباهت داستان یافتن انجیل توسط «الی» به داستان یافتن الواح انجیل «مورمون» توسط «ژوزف اسمیت» (مؤسس کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان) است.

عقاید «کلیسای عیسی مسیح قدسیان آخرالزمان» که در شهر سالت‌لیک‌سیتی ایالت یوتای آمریکا قرار دارد، در داستان فیلم به وضوح دیده می‌شود. پیروان این کلیسا که به «مورمون‌ها» معروف هستند، معتقدند خداوند باید کسانی را از طریق نبوت فرا بخواند تا انجیل را موعظه کنند و در نظام آن، به خدمت مشغول باشند.
 
 
«الی» جلوه بارز «نبی» در اعتقاد مورمون‌هاست. جالب اینکه مورمون‌ها معتقدند صهیون و اورشلیم جدید در قاره آمریکا بنا می‌شود و در طول فیلم نیز، «الی» برای اتمام مأموریت خود، قصد رسیدن به غرب را دارد و هنگامی که او در نمایی در کنار پل معروف «گلدن گیت» در ایالت کالیفرنیا تصویر می‌شود، می‌فهمیم که منظور وی از غرب، همان آمریکا است.

یکی دیگر از مواردی که دلیلی بر وجود عقاید مورمون‌ها در فیلم است، همین حضور الی در جنوب آمریکاست. زیرا مورمون‌ها معتقدند اولین مهاجرت به آمریکا پس از سقوط شهر بابل صورت گرفته است و در طی این مهاجرت، عده‌ای پس از عبور از اقیانوس اطلس به جنوب آمریکا رسیده‌اند. جالب اینکه پل گلدن گیت نیز در جنوب شرقی آمریکا و با فاصله کمی از ایالت یوتا و شهر سالت‌لیک‌سیتی (مرکز کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان) قرار دارد.

ناگفته نماند کتاب مقدس مورمون‌ها، مملو از اشتباهات تاریخی و متضاد با شواهد علمی است و در سکانس پایانی فیلم، نتیجه زحمات «الی» با عنوان انجیل نسخه جیمزشاه (King Jams) به چاپ می‌رسد. انجیل جیمز شاه به نسخه «معیار» مشهور است و معتبرترین اناجیل قلمداد می‌شود. حتی حدود 25 هزار واژه کتاب مورمون (که ادعا می‌شود اصل آن در سال 428 میلادی نوشته شده است) از ترجمه انگلیسی انجیل جیمزشاه که در سال 1611 میلادی به چاپ رسیده، برداشته شده است.

در انجیل جیمزشاه ذکر شده که عیسی (ع) برای خدا نماز می‌خوانده است و همه پیامبران نیز چنین می‌کرده‌اند. در این انجیل بشارت به ظهور پیامبر خاتم نیز ثبت شده است. شاید به همین دلیل است که در پایان فیلم، این انجیل در میان کتاب‌های تورات و قرآن قرار می‌گیرد.

البته این نکته به معنای تأیید اسلام نیست، چرا که «انجیل» مرهم آلام بشر غربی معرفی می‌شود و بیانگر آن است که از دید سازندگان فیلم، کتاب‌های مقدس دیگر نسخه‌ای تماماً شفابخش برای انسان آخرالزمان ارائه نکرده‌اند.

نوع چینش سه کتاب آسمانی تورات، انجیل و قرآن به نحوی است که سیر تاریخی آنها را به یاد می‌آورد. البته با نگاهی عمیق‌تر، این نوع چینش، سکوهای قهرمانی را در ذهن تداعی می‌کند. بدین معنا که انجیل در جایگاه اول و تورات در جایگاه دوم قرار می‌گیرند.

در این راستا، خلاصه داستان این فیلم بیانگر آن است که زندگی انسان آخر‌الزمانی بدون حضور انجیل (حتی با حضور قرآن و تورات) رو به ورطه نابودی است و حتی اگر مراد کارگردان از این نوع چینش، تنها اشاره به سیر تاریخی نز

[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:20 عصر ] [ هجوم ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
امکانات وب