سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد سینمای هالیوود
زندان‌های سری سازمان "سیا " در اروپا چاپ پست الکترونیکی
?? آبان ????

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گزارشی به انتقاد سازمان عفو بین‌الملل نسبت به عملکرد کشورهای اتحادیه اروپا در حمایت از زندان‌ها و بازداشت‌های مخفیانه سازمان جاسوسی آمریکا در اروپا پرداخت.

به گزارش فارس، سازمان عفو بین الملل از ناتوانی اتحادیه اروپا نسبت به پاسخگویی برخی از اعضای این اتحادیه نسبت به بازداشت‌های سری و وجود زندان‌های مخفیانه سازمان جاسوسی آمریکا در اروپا به شدت انتقاد کرد.

شبکه تلویونی بی‌بی‌سی در گزارشی در این‌باره می‌گوید: جدیدترین گزارش سازمان عفو بین الملل از شکست اتحادیه اروپا نسبت به عدم پاسخگویی برخی از کشورهای اعضای آن درباره نقش آنها در بازداشت‌های غیرقانونی سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا(سیا) درباره پرونده تروریسم پرده برداشته است.

این سازمان برخی کشورهای اروپایی را متهم کرده است که از ساخت زندان‌های سری "سیا " در کشورهای خود استقبال و حمایت کرده و در بازداشت‌ افراد مظنون آمریکائی‌ها دخالت داشته‌اند.

این سازمان اعلام کرده است که بسیاری از بازداشت‌شدگان به کشورهای دیگر منتقل شدند و مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که برخی از این کشورها از پاسخگویی نسبت به تحقیقات در رابطه با این مسئله سر باز زده اند.
از بین کشورهایی که سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که در برنامه موسوم به "طرح آمریکائی " مشارکت دارند می توان به هلند و لیتوانی و رومانی اشاره کرد.

سازمان عفو بین الملل از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا دولت آمریکا را برای همکاری به منظور توقف این گونه نقض‌ قانون‌ها تحت فشار قرار دهند.

"جولیا هول " از محققان این سازمان با انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا این سئوال را مطرح می‌کند که دولت آمریکا تا چه زمانی می‌تواند در مقابل افشای این اطلاعات مقاومت کند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در لندن در پایان گزارش خود تاکید کرد: درست که برخی تدابیر اتخاذشده برای مبارزه با تروریسم با موفقیت همراه بوده است اما واقعیت آن است که با وجود تمامی این تدابیر نه امنیت جهانی به طور کامل محقق شده و نه آزادی‌ها و حقوق بشر از نقض و تجاوز در امان مانده است.


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:42 عصر ] [ هجوم ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
امکانات وب