سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد سینمای هالیوود

ممنوعیت محکوم کردن یهود و همجنسگرایی در مدارس انگلیس چاپ پست الکترونیکی
?? آذر ????
دولت انگلیس می گوید اجازه نمی دهد در مدارس این کشور دروسی که محتوای آن برخلاف منافع یهود و یا همجنسگرایی است، تدریس شود.

به گزارش مشرق، وزیر آموزش و پرورش انگلیس می گوید در این کشور جایی برای تعالیم اسلام در ارتباط با یهودیان و همجنسگرایی وجود ندارد چون این مسائل موضوع هایی نیستند که در مدارس انگلیسی به آن پرداخته شود.در کتابی که برای دانش آموزان است، قوانین شریعت اسلام به تفصیل شرح داده شده و مجازات همجنسگرایان توضیح داده می شود.
در یک برنامه تلویزیون بی بی سی موسوم به پانوراما، که به این موضوع اختصاص یافت، گفته شد که در انگلیس حدود پنج هزار دانش آموز در بیش از 40 مدرسه و موسسه متعلق به عربستان سعودی، برنامه درسی مدارس دولتی عربستان سعودی را می آموزند.
ولی در برنامه پانوراما نشان داده می شود که یکی از کتاب هایی که در این گونه مدارس در لندن تدریس می شود، متعلق به دولت سعودی است.
دولت عربستان سعودی می گوید ارتباط رسمی با این مدارس و موسسه های نیمه وقت ندارد و آن‌ها را تایید نکرده است.
نیل رابینسون، که کارشناس قرآن است می گوید نحوه پرداختن به این مسائل، بدون خطر نیست چون تنها بخشی از تعالیم اسلام است و چنانچه به دست افراد بدون صلاحیت بیافتد، ممکن است به احساسات یهودی ستیزی دامن بزند.
سه سال قبل، بی بی سی تحقیقاتی کرد که نشان می داد در کتب درسی مدرسه ای در غرب لندن که بودجه آن را عربستان سعودی تامین می کند، به یهودیان و مسیحیان با لحن تحقیرآمیزی اشاره شده است.
این موضوع سبب شد که مقامات بلند پایه دیپلماتیک عربستان سعودی تضمین دهند که این مطالب از کتب درسی حذف خواهد شد.
در چند روز گذشته خبری در مشرق منتشر شد که : "به تازگی نمایشی در لندن اجرا شده که برگی تازه از پروژه اسلام هراسی و توهین تازه ای به مذهب شیعه، سپاه ، روحانیت و اندیشه مهدوی است."
با این خبر، این پرسش به ذهن متبادر می شود که چرا دولت انگلیس، به شهروندان انگلیسی اجازه هرگونه توهین و ستیزه علیه اسلام را می دهد و در مقابل آن سکوت می کند. و از طرفی به مسلمانان حتی اجازه تدریس تعالیم دینی شان (به عنوان مثال در مذمت همجنسگرایی) داده نمی شود. و دوم اینکه دلیل اینهمه حساسیت بر روی نام یهود و همجنس بازی چیست؟ این پرسش ها از آنجا ذهن مسلمان را می آزارد که غرب مدعی شعار آزادی مذهب و عقیده است. این موضوع (آزادی مذهب و عقیده) همواره از طرف دو سازمان مورد پیگیری قرار می گیرد و گزارش سالانه از طرف این سازمانها ارایه می گردد. 1. گزارش سالانه ایالات متحده در باره آزادی مذهب و عقیده در سراسر دنیا (به استثنای خود آمریکا!!!) 2. گزارش سالانه حقوق بشر سازمان ملل متحد
در این دو گزارش همواره اسلام ستیزی و اسلام هراسی مورد بی اعتنایی واقع شده و در عوض به ادیان و فرقه های انحرافی از جمله حقوق همجنسگرایان و... ارزش ویژه ای داده می شود.


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 7:39 عصر ] [ هجوم ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
امکانات وب